Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

  • Ekesperyment jest naszym obowiązkiem - oświadczył blisko sto lat temu Aleksander Rodczenko, jeden z czołowych twórców rosyjskiej awangardy. Jego słowa uznać można za credo przyświecające działalności naukowców, artystów, myślicieli ubiegłego wieku - epoki intensywnego eksperymentowania we wszystkich dziedzinach życia oraz wielkiego skoku technologicznego. Czy jednak dla nas pozostają one wciąż aktualne?

    Punktem wyjścia rozmowy będą książki:
    - Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2013)
    - Studio eksperyment. Leksykon. Zbiór tekstów (Fundacja Bęc Zmiana).

    Partnerzy spotkania: Fundacja Malta, księgarnia Bookarest.

    Monika Pasiecznik - krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWR i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała w „Glissandzie”, „Neue Zeitschrift für Musik”, „MusikTexte”, „World New Music Magazine” i „dissonance”. Autorka monografii K. Stockhausena pt. Rytuał superformuły (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2011) oraz współautorka (razem z Tomaszem Biernackim) książki "Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach" (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2013).

    Sławomir Królak - z zawodu tłumacz, z wykształcenia historyk filozofii, studia w Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW, Instytutu Filozofii UW, Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN oraz Instytutu Orientalistyki UJ i Wydziału Orientalistyki UW. W dorobku translatorskim ponad trzydzieści prac z zakresu filozofii, nauk humanistycznych i społecznych, w tym wiele należących do kanonu współczesnej humanistyki. Stały współpracownik, tlumacz i redaktor czasopisma "Praktyka Teoretyczna".