Ekesperyment jest naszym obowiązkiem - oświadczył blisko sto lat temu Aleksander Rodczenko, jeden z czołowych twórców rosyjskiej awangardy. Jego słowa uznać można za credo przyświecające działalności naukowców, artystów, myślicieli ubiegłego wieku - epoki intensywnego eksperymentowania we wszystkich dziedzinach życia oraz wielkiego skoku technologicznego. Czy jednak dla nas pozostają one wciąż aktualne?
Punktem wyjścia rozmowy będą książki:
- Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2013)
- Studio eksperyment. Leksykon. Zbiór tekstów (Fundacja Bęc Zmiana).Partnerzy spotkania: Fundacja Malta, księgarnia Bookarest.
Monika Pasiecznik - krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWR i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała w „Glissandzie”, „Neue Zeitschrift für Musik”, „MusikTexte”, „World New Music Magazine” i „dissonance”. Autorka monografii K. Stockhausena pt. Rytuał superformuły (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2011) oraz współautorka (razem z Tomaszem Biernackim) książki "Po zmierzchu. Eseje o współczesnych operach" (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2013).
Sławomir Królak - z zawodu tłumacz, z wykształcenia historyk filozofii, studia w Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW, Instytutu Filozofii UW, Szkoły Nauk Społecznych IFiS PAN oraz Instytutu Orientalistyki UJ i Wydziału Orientalistyki UW. W dorobku translatorskim ponad trzydzieści prac z zakresu filozofii, nauk humanistycznych i społecznych, w tym wiele należących do kanonu współczesnej humanistyki. Stały współpracownik, tlumacz i redaktor czasopisma "Praktyka Teoretyczna".