Tytuł spektaklu pochodzi od słowa „species”, które w języku hiszpańskim oznacza aspekt, wygląd, widzenie. Punktem wyjścia dla artystów była chęć pracy nad ciałem znikającym, wyglądem, który się wymazuje. Inspiracją stało się zdanie Jacquesa Derridy: Przyszłość należy do duchów będące ostrzeżeniem, groźbą, wizją przyszłości i przede wszystkim zagadką. Spektakl to konfrontacja ciała tancerza (Magali Milian lub Romualda Luydlina) z muzykiem-gitarzystą (Marciem Sensem). Dźwięki budują krajobraz bez wyraźnych ram, wprowadzając ciało w stan napięcia. Bezpłciowa sylwetka zdaje się ślizgać w ruchu inspirowanym turf dance (tańcem ulicznym powstałym na zachodnim wybrzeżu USA), w nagłych błyskach ujawnia swoją obecność, reżyseruje swój koniec.
choreografia Magali Milian i Romuald Luydlin
występują Magali Milian, Romuald Luydlin, Marc Sens
muzyka Marc Sens
teksty, współpraca Caryl Férey
reżyseria, dźwięk Valérie Leroux
światło Pascale Bongiovanni
LA ZAMPA to funkcjonujący od 2000 roku duet choreografów i performerów: Magali Milian oraz Romualda Luydlina. Artyści skupiają się w swojej pracy przede wszystkim na dźwięku i obrazie, a projekty pokazują w szczególnych kontekstach i sytuacjach, takich jak opuszczony basen, rampa załadunkowa czy kaplica. Od 2007 roku organizują też Laboratories Investigation – spotkania tancerzy, aktorów, muzyków, antropologów, artystów sztuk wizualnych i artystów wideo – w ramach których wspólnie badają różne modele percepcji i narracji ciała. Od 2010 roku w ramach Initiatives Culturelles Eurorégionales prowadzą wymiany artystyczne z N'Naranja (Barcelona/Katalonia) i Collective Moebius (Montpellier/Languedoc-Roussillon).