
Fizyczne właściwości większości piłeczek pingpongowych są zazwyczaj podobne. Przeciętna piłeczka ma średnicę 40 milimetrów i waży 2,7 grama. Może przemieszczać się trzema sposobami: metodą kulania się po podłodze, metodą zakrzywionego lotu oraz poprzez serie skoków przecinających przestrzeń. Wprawiona w ruch z wysokości 30 centymetrów jest w stanie wznieść się nie wyżej niż na 23 centymetry. Z każdym podskokiem wysokość zmniejsza się w stopniu odpowiadającym pierwszej relacji aż do momentu, gdy piłeczka nie jest już w stanie poderwać się z podłogi. Specyfika podskoku jest zawsze uzależniona od podłoża. Przy odpowiedniej powierzchni piłeczka, dotykając podłoża, wydaje z siebie odgłos – wykonuje swoiste dudniące staccato. Ogromny wpływ ma na nią również siła początkowego impulsu do skoku. W końcu, w wyniku tarcia na styku powierzchni piłeczki, ziemi oraz powietrza, piłeczka zatrzymuje się. Jednakże w grupie piłeczki pingpongowe zachowują się nieobliczalnie, przypadkowo, nieprzewidywalnie zmieniają swoje utarte trajektorie.
W 2010 roku spektakl Ballroom został wyróżniony przez sieć prezenterów Aerowaves.
BEGÜM ERCIYAS jest turecką choreografką urodzoną w Ankarze. W Turcji studiowała biologię molekularną i genetykę, równolegle angażując się w różnorodne projekty taneczne jako członkini kolektywu [laboratuar] – performatywnej grupy badawczej. Następnie studiowała w Salzburskiej Eksperymentalnej Akademii Tańca (SEAD). W 2006 roku została stypendystką prestiżowego programu danceWEB w ramach festiwalu ImPulsTanz w Wiedniu i współtworzyła kolektyw artystyczny Sweet and Tender Collaborations. Była beneficjentką wielu stypendiów i rezydencji w Niemczech. Od 2010 roku mieszka i pracuje w Berlinie, gdzie w 2011 roku otrzymała stypendium Senatu Berlina. Jest autorką takich prac, jak the lake (2011), MATCH (2011) oraz this piece is still to come (2012).
choreografia: Begüm Erciyas
występują: Ewa Bankowska, Begüm Erciyas
współpraca artystyczna: Ewa Bankowska, Jenny Beyer, Sigurdur Arent Jónsson
dźwięk: Jetzmann i Lucas Dietrich
koprodukcja: K3 – Centre for Choreography | Tanzplan Hamburg
przy wspraciu: Bimeras (Istanbul)Ballroom powstał w ramach unijnego projektu LOOPING stworzonego przez Uzès danse CDC, we współpracy z TanzWerkstatt Berlin oraz O Espaço do Tempo z Portugalii.
Podziękowania dla: Bojany Kunst, Markusa Drossa, Valentiny Desideri, Pauli Caspao, kolektywu Sweet and Tender Collaborations.