Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

Galeria

Romeo Castellucci – reżyser i wizjoner współczesnego teatru światowego, kurator Festival d’Avignon oraz Biennale di Vennezia – jest kuratorem tegorocznego Idiomu: oh man, oh machine / człowiek-maszyna. W ramach Malta Festival Poznań 2013, w dniach 24, 25 i 26 czerwca zostanie pokazany jego najnowszy spektaklu The Four Seansons Restaurant. W związku z tym wydarzeniem Romeo Castellucci, za pośrednictwem Malta Festival Poznań, poszukiwał osób posiadających przygotowanie taneczne i ruchowe do udziały w spektaklu.

Z przyjemnością spieszymy ogłosić wyniki naboru. W spektaklu wystąpią:

Aleksandra de Cizancourt
Aneta Orlik
Asia Baś
Marta Jalowska
Helena Ganjalyan
Agnieszka Niedzielska (Iżyk)

 

Gratulujemy i do zobaczenia na Malta Festival Poznań 2013!

 

O REŻYSERZE

ROMEO CASTELLUCCI – kurator Idiomu: oh man, oh machine / człowiek-maszyna – należy do grona artystów definiujących współczesny teatr europejski. Ukończył malarstwo i scenografię na bolońskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1981 roku powołał grupę Socìetas Raffaello Sanzio, w ramach której tworzy do dziś, łącząc sztuki wizualne, teatr i performans. W 2005 roku został kuratorem programu teatralnego Biennale w Wenecji, w 2008 roku – artystą stowarzyszonym, czyli współ-tworzącym program festiwalu w Awinionie. Jego przedstawienia można oglądać w najważniejszych teatrach i na festiwalach na całym świecie. Do Polski Romeo Castellucci przyjechał po raz pierwszy właśnie na Maltę, podczas której w 2001 roku pokazał wybitne i wielokrotnie nagradzane przedstawienie Genesi, a w 2004 roku kolejny spektakl – Voyage au bout de la nuit.

O SPEKTAKLU

THE FOUR SEASONS RESTAURANT to hipnotyczna podróż przez historię obrazów, opowieść o bezkompromisowości i ryzyku, z jakim wiąże się każdy akt twórczy. Inspiracją do spektaklu był cykl abstrakcyjnych prac Marka Rothki pod tym samym tytułem. Malarz stworzył je w 1958 roku na zamówienie Seagram Building w Nowym Jorku. Wycofał się i oddał zaliczkę, gdy okazało się, że mają stanowić wystrój ekskluzywnej restauracji w budynku. Romeo Castellucci podejmuje w przedstawieniu temat powierzchowności świata, w którym człowiek nieustannie konfrontowany jest z obrazami – często pustymi, perswazyjnymi, służącymi rozrywce a nie poznaniu.

Jak mówi: „Paradoks naszych czasów polega na tym, że musimy produkować obrazy, aby wyrazić ich upadek. Innej drogi nie ma. Jesteśmy na co dzień zmuszeni do patrzenia i widzenia. W przestrzeni miejskiej człowiek nie może uniknąć wszechobecnej reklamy. Sztuka może być przerwą od patrzenia pod przymusem. Doświadczeniem, które nie ma nic do zakomunikowania, jest tylko samym aktem widzenia i kontemplacji”. Odniesienia do historii sztuki łączą się w przedstawieniu Castellucciego z elementami współczesności i fragmentami Śmierci Empedoklesa Friedricha Hölderlina.