Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

Galeria
  • zapis filmowy spektaklu

    To eksperymentalny cykl będący refleksją nad „tragedią przyszłości”. Punktem wyjścia była tragedia grecka, stanowiąca – jak mówi reżyser – „naturę teatru”, będąca dla teatru „punktem orientacyjnym”, „gwiazdą polarną”. Według Socìetas Raffaello Sanzio współczesną tragedię trzeba jednak zorganizować na nowych zasadach. Elementy, które charakteryzują Tragedię Endogonidię to rozproszenie, koncentracja na pierwiastku kobiecym, brak chóru wyjaśniającego działania bohatera, jego milczenie oraz materialność, która staje się bohaterem spektaklu. Na cykl złożyło się 11 epizodów powstałych w różnych miastach Europy (Cesena, Awinion, Berlin, Bruksela, Bergen, Paryż, Rzym, Strasburg, Londyn, Marsylia i znowu Cesena). Sam tytuł projektu odnosi się do kultury i biologii. Z jednej strony odwołuje się do formy tragedii, z drugiej do organizmów rozmnażających się przez podział (stąd określenie „endogonidia”), a więc małych, nieśmiertelnych istot. Tytuł to zatem oksymoron – można by go przetłumaczyć jako „nieśmiertelność końca” – bo istota tragedii zasadzała się na śmierci bohatera.
     

  • ROMEO CASTELLUCCI – kurator Idiomu: oh man, oh machine / człowiek-maszyna – należy do grona artystów definiujących współczesny teatr europejski. Ukończył malarstwo i scenografię na bolońskiej Akademii Sztuk Pięknych. W 1981 roku powołał grupę Socìetas Raffaello Sanzio, w ramach której tworzy do dziś, łącząc sztuki wizualne, teatr i performans. W 2005 roku został kuratorem programu teatralnego Biennale w Wenecji, w 2008 roku – artystą stowarzyszonym, czyli współ-tworzącym program festiwalu w Awinionie. Jego przedstawienia można oglądać w najważniejszych teatrach i na festiwalach na całym świecie. Do Polski Romeo Castellucci przyjechał po raz pierwszy właśnie na Maltę, podczas której w 2001 roku pokazał wybitne i wielokrotnie nagradzane przedstawienie Genesi, a w 2004 roku kolejny spektakl – Voyage au bout de la nuit.