Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

Galeria
  • Jak mówi Kurt Hentschläger: „Percepcja, a raczej interpretacja tego, co postrzegamy, buduje fundamenty naszego bycia w świecie”. FEED to wyjątkowy audiowizualny spektakl testujący możliwości percepcji widza. Artysta bada w nim ciało i stany podświadomości oglądającego, pyta o granice postrzegania, wnętrze i zewnętrze, iluzję i realność.

    FEED – kompozycja na mgłę, stroboskopy i pulsujące światło – przypomina rytuał prowadzący do całkowitej utraty orientacji w przestrzeni. Staje się niezwykle silnym psychosomatycznym seansem zatracania siebie. "Tytułowe „feed” można rozumieć na trzy sposoby; przywołuje równolegle przepływ energii, rurkę cewnika oraz dość pierwotną postać przyjmowania pożywienia- jeśli nie sam pokarm dla bydła to przynajmniej nie odróżniającą się formę sztuki kulinarnej. Podobnie jako spektakl, FEED wyraża ekwiwalentny wachlarz odniesień, ukazując agonię grupy humanoidalnych klonów, aby ujawnić nihilistyczną ideologię, stanowiącą podłoże technologii komputerowej gry - strzelaniny, która posłużyła do ich stworzenia."
     

  • KURT HENTSCHLÄGER jest artystą multimediów, tworzy audiowizualne performanse i instalacje. W latach 80. konstruował surrealistyczne obiekty-maszyny, później jego prace skupiły się na wykorzystaniu możliwości mediów audiowizualnych – animacji, wideo, filmu i dźwięku.

    W latach 1992–2003 w ramach Granual-Synthesis wspólnie z Ulfem Langheinrichem tworzył instalacje, performanse i pejzaże dźwiękowe, które wprowadzały widzów w stan przytłaczającej, sensorycznej stymulacji. Kurt Hentschläger bada ludzką percepcję oraz wpływ nowych technologii na indywidualną i zbiorową świadomość. Jego prace mają charakter immersyjny, odwołują się do granicznego charakteru zmysłowego odbioru rzeczywistości. Artysta mieszka i pracuje w Chicago, swoje prace pokazywał na całym świecie – m.in. na Biennale w Wenecji, w National Art Museum of China w Pekinie, Stedelijk Museum Amsterdam czy ICC w Tokio.
     

  • max & unreal scripting: MICHAEL FERRARO
    realizacja w 3D: FRANCISCO NARANGO,
    podziękowania dla: CLAUDIA HART, FRIEDRICH KIRSCHNER,
    przy wsparciu: Bundeskanzleramt: Kunst / Federal, Chancellery Austria,
    Land Oberoesterreich – Kultur / Cultural Dept.-State of Upper Austria
    zamówiony przez: Venice Theatre Biennial in 2005
    premiera: Venice Theatre Biennial in 2005