Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

fot. Gisele Vienne
Galeriafot. Gisele Vienne
  • Gisèle Vienne łączy w swoich pracach język abstrakcyjny, figuratywny i narracyjny. W The Pyre chce przyjrzeć się relacji tego języka z tańcem – proponuje spektakl, w którym abstrakcja dosłownie odzwierciedla odczuwaną przez postaci potrzebę ucieczki od rzeczywistości. Muzyka skomponowana przez KTL (Stephen O’Malley i Peter Rehberg – związani z kultową oficyną Editions Mego, od lat podpora wiedeńskiej sceny eksperymentalnej elektroniki) i wykonywana na żywo nadaje przestrzeni intensywności; światło – wrażenie głębi: rzeźbi przestrzeń, w której funkcjonują postaci. Przedstawienie jawi się jako muzyczna i świetlna kompozycja, w której obecność postaci waha się między ucieleśnieniem a bezcielesnością. Choreografia, światło i muzyka sprawiają, że czas w przedstawieniu płynie przed naszymi oczami. Ruch, który zarazem przedstawia transfiguracje ciała i analizuje napięcie istniejące pomiędzy nimi, doprowadza do zaburzenia statusu wszystkiego, co przedstawione, samej rzeczywistości postaci, nadając jej w ten sposób charakter mityczny.

    Spektakl jest koprodukcją Malta Festival Poznań, realizowaną w ramach sieci House on Fire.
     

  • GISÈLE VIENNE jest francusko-austriacką choreografką, reżyserką, artystką sztuk wizualnych, uznawaną za jedną z najbardziej oryginalnych i nieprzewidywalnych europejskich reżyserek teatralnych młodego pokolenia. Studiowała filozofię, a później lalkarstwo w Ecole Superieure des Arts des Marionnettes. W swojej twórczości łączy teatr, taniec i sztuki wizualne, badając granice między prawdą a wyobrażeniem, rzeczywistością a iluzją, życiem a śmiercią. Artystka tworzy również fotografie i instalacje, które pokazywała m.in. w ramach La Force de l’Art w paryskim Grand Palais (2006), w Centre Atlantique de la Photographie w Breście (2007) oraz na wystawie Stay with Art w Osace (2007) i Aichi Triennale w Nagoi, w Japonii (2010). Od 2004 roku współpracuje z amerykańskim pisarzem, poetą i krytykiem Denisem Cooperem, uznawanym za „najbardziej niebezpiecznego pisarza Ameryki”. Na Malta Festival Poznań 2010 (Idiom: Wykluczeni) pokazała spektakle Jerk i I Apologize.

  • koncepcja, reżyseria, choreografia, scenografia: Gisèle Vienne
    tekst: Dennis Cooper
    muzyka: KTL (Stephen OʼMalley , Peter Rehberg)
    realizacja, występują: Anja Röttgerkamp / Anne Mousselet and Léon Rubbens / Lounès Pezet Executive producer, DACM

    koprodukcja: Opéra de Lille (FR) / Le Parvis, Scène National de Tarbes (FR) / Centre Pompidou, Les Spectacles Vivants - Paris (FR) / IRCAM – Paris (FR) / Comédie de Caen, Centre Dramatique National de Normandie (FR) / Festival Automne en Normandie (FR) / Scène nationale d’Evreux (FR) / Coproduction Bonlieu Scène nationale Annecy et La Bâtie - Festival de Genève in the frame of PACT beneficiary from FEDER with the programme INTERREG IV A France-Suisse / Centre de Développement Chorégraphique - Toulouse (FR) / Centre Dramatique National Orléans Loiret Centre (FR) / Le Maillon Strasbourg (FR) / Le Théâtre de Freiburg (CH) / La kaserne à Bâle (CH) / CCN d’Orléans (FR) / Malta Festival Poznan 2013 (PL) / Holland Festival – Amsterdam (NL) / International Summer Festival - Hamburg (DE) / Künstlerhaus Mousonturm – Frankfurt (DE) / Next Festival, Eurometropolis Lille-Kortrijk-Tournai & Valenciennes (BE/FR) / BIT Teatergarasjen – Bergen (NO) / IDEOLOGIC ORGAN (AU) / Designgroup Professional GmbH (DE)…

    Support to the creation: Festival Actoral
    Within the framework of the project TRANSFABRIK
    przy wsparciu: the Culture Programme of the European Union, The Swedish Arts Council, Kaaitheater – Brussels, La Monnaie/DeMunt – Brussels

    Premiera: 29.05.2013