Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

x

24/06 - 20/07/2013

fot. Tine Declerck
Galeriafot. Tine Declerck
  • Punktem wyjścia do pracy nad spektaklem Built to Last była sceniczna konfrontacja grupy tancerzy z „totalnością” muzyki klasycznej i współczesnej, m.in. Siergieja Rachmaninowa, Ludwiga von Beethovena, Iannisa Xenakisa, Meredith Monk, Arnolda Schoenberga. Wybrane utwory to punkty zwrotne w historii muzyki. Dla artystki reprezentują znaczące zmiany w stosunku ludzkości do pojęć ideału i utopii. Aktorzy i tancerze są poruszani przez muzykę tak, jakby zostali porwani przez maszynę czasu. Muszą poradzić sobie z nieustanną zmianą sytuacji i stanu świadomości.

    Jak mówi Meg Stuart: Wyrażenie “stworzone, żeby trwać” (ang. “built to last”) ujawnia wiarę w odwieczne wartości, heroizm i uniwersalność. Jak dzisiaj możemy poradzić sobie z takim wyrazem wiary w siebie? Odczuwamy pragnienie, żeby stale wymyślać siebie na nowo. Musimy iść do przodu. Wiele rzeczy jest tak zaprojektowanych, żeby zepsuć się po krótkim czasie. Jest też poczucie zbliżającego się końca. Każdy prywatnie przygotowuje do tego. To smutne, ale tak już jest. Być może Built to Last jest o tym w jaki sposób, w świetle wieczności, nauczyć się odchodzić”.

    Built to Last jest koprodukcją w ramach europejskiej sieci House on Fire, przy wsparciu the Culture Programme of the European Union.


     

  • Meg Stuart jest choreografką i tancerką mieszkającą i pracującą w Brukseli oraz Berlinie. Współpracowała z reżyserami teatralnymi, aktorami, kompozytorami i artystami sztuk wizualnych, takimi jak: Hahn Rowe, Christoph Marthaler, Doris Dziersk i Philipp Gehmacher. Wraz ze swoim zespołem Damaged Goods, mającym siedzibę w Brukseli, stworzyła ponad 20 produkcji od solo, po wielkie choreograficzne spektakle oraz projekty i instalacje site-specific. Na przestrzeni lat była inicjatorką i uczestniczką kilkunastu improwizacji. Jej prace gościły w wielu teatrach na arenie międzynarodowej oraz były prezentowane podczas Documenta X (1997) w Kassel i Manifesta7 (2008) w Bolzano. Meg Stuart otrzymała Bessie Award za dorobek artystyczny (2008), Flemish Culture Prize w kategorii sztuki performatywne (2008) oraz niemiecką Nagrodę Konrada Wolfa (2012).

    www.damagedgoods.be